Veelgestelde vragen fotografen:
Hoeveel galerijen kan ik als fotograaf op jullie site zetten?
Als fotograaf zijnde kun je maximaal 50 shoots op je account hebben.
Hoe kan ik de kostprijzen van de producten zien?
Wanneer je een (proef)account hebt aangemaakt kun je bij instellingen de prijzen zien. Ga naar instellingen en vervolgens naar prijzen, bovenin de balk.
Mijn klant kan niet alle producten zien wanneer ze de foto’s hebben geselecteerd, hoe kan dat?
Als fotograaf zijnde moet je de producten activeren welke je aan je klant wil weergeven. Mocht je klant niet alle producten zien dan kan het zijn dat je deze niet allemaal hebt aangevinkt. Dit kun je controleren en veranderen wanneer je bent ingelogd bij instellingen -> prijzen. Natuurlijk is het niet noodzakelijk alle producten aan te vinken, kijk welke producten bij jou als fotograaf passen.
Hoeveel foto’s kunnen er in 1 galerij geplaatst worden?
Er kan maximaal 7 GB in 1 shoot geplaatst worden. Wel moet je jezelf even afvragen of het voor je klant nog handig wegkijken is als er zo veel foto’s in 1 galerij staan.
Hoelang blijven de shoots online staan?
Voor je klant kun je zelf instellen hoelang de shoot online blijft staan. Je kunt tot en met 50 galerijen kwijt op je account. We hebben een maximaal hiervoor ingesteld omdat we willen voorkomen dat de site gebruikt wordt als back-up van je foto materiaal, wanneer we een onbeperkt aantal shoots zouden instellen moeten we hogere abonnementsprijzen gaan hanteren en dat willen we niet, vandaar een maximum t/m 50 shoots per gebruiker. We raden aan om geregeld de datums van shoots te controleren en welke al lang online staan te verwijderen. TIP: Wanneer je (bijv.) 30 foto’s in je galerij hebt staan en je klant heeft er 10 gekocht/gedownload ga dan zelf ook even naar de klanten link en download de map. Zo weet je altijd wat je klant heeft gekozen, mocht de klant ooit de foto’s kwijt zijn dan heb je ook altijd de de gekozen selectie in bezit.
Ik bewerk de foto’s pas nadat de klant geselecteerd heeft. Is shoots & Goods daar ook handig voor?
In principe richten wij ons tot de fotografen welke de beelden al bewerkt hebben. Je kan je klant vragen de foto’s favoriet te maken en dat je vervolgens de favorieten bewerkt echter dien je daarna de bewerkte beelden dan opnieuw up te loaden naar een nieuwe map. Zo kunnen ze betalen voor de extra beelden en kunnen ze producten bijkopen.
Ik fotografeer (alleen maar) bruiloften, is Shoots & Goods dan handig?
Nee. Als je enkel en alleen bruiloften fotografeert adviseren we om te werken met bijvoorbeeld een USB stick. Shoots & Goods is erg makkelijk voor ”gewone” fotosessies en mini shoots echter voor zo’n grote galerijen als een bruiloft is het niet handig voor de server en het is ook erg lastig kijken in de galerij als er 300 foto’s te kiezen zijn. Een map mag maximaal 7 GB groot zijn.
Wat is de levertijd van de producten?
Dit is van elk product erg afhankelijk. We streven tussen de 2 en 10 werkdagen. (Prints zijn beduidend sneller dan een aluminium afdruk bijvoorbeeld). Wanneer een klant iets heeft besteld kunnen we altijd een indicatie geven wanneer hier naar gevraagd wordt.
Ik overweeg een abonnement maar probeer het graag 1 maand uit zit ik ergens aan vast?
Bij ons zit je nooit ergens aan vast zonder toestemming. Via je account word je 2 weken voor het aflopen van je proefperiode of je abonnement gevraagd of je wil verlengen, de verleng datum gaat dan pas in op de verstreken datum. Je betaald en ontvangt daarna een factuur met hierop bewijs van betaling.
Kunnen mijn klanten de foto’s ook per telefoon downloaden?
Het kan wel echter is dit iets lastig kijken/selecteren. Wellicht zijn de foto’s grote bestanden wat niet elke telefoon de download lekker zal laten verlopen. We adviseren om de selectie en het downloaden op de computer te doen.
Mijn klant kan de foto’s niet downloaden, hoe kan dit?
Dit kan verschillende redenen hebben. Als je klant niet eens de pagina geladen krijgt met de foto’s dan kan het zijn dat ze gebruik maken van een verouderde internet browser. Mochten ze internet explorer gebruiken dan kun je ze adviseren om Google Chrome te gebruiken of Firefox. Hiermee zou hij het dan wel moeten doen! Kan je klant de foto’s niet meer vinden en ze hebben ze wel geselecteerd? Ze staan bij downloads op de computer (downloads staat weergeven net zoals de mappen afbeeldingen en documenten). Mijn klant kan de zip map niet openen? Mijn klant heeft de foto’s gedownload maar wanneer ze vervolgens op het .zip bestand klikken wordt de map niet geopend. 9 van de 10 keer is de download internet pagina dan net te vroeg verwijderd voor dat de pc alle foto’s op de computer heeft gezet. Klik nogmaals op de galerij link en wacht tot de download volledig is voldaan.
Ik ben een fotograaf uit België, moet ik BTW betalen?
Wanneer u over een geldig BTW nummer beschikt en deze invoert kunnen wij de BTW op uw factuur verleggen.
Ik wil graag een bedankkaartje bij mijn bestellingen hebben kan dat?
Natuurlijk kan dat! We hebben van verschillende fotografen persoonlijke bedank en visitekaartjes welke we bij de bestellingen voegen naar uw klant toe.
Zitten er nog betaalkosten verbonden aan het gebruik van betalingsmethode Stripe?
Helaas wel, per transactie wordt er 1,4% en 0,25 cent per transactie in rekening gebracht. Dit wordt van je totaalinkomsten automatisch afgehouden via Stripe. Maandelijks ontvang je hiervan een overzicht maar hoef je dus niet nog apart af te dragen dit wordt automatisch met je inkomens verrekend. Dat hier kosten aan verbonden zitten is helaas zo met alle betalingsverwerkers, Shoots & Goods staat hier verder buiten en heeft hier ook geen aandeel in.
Verder nog vragen? Wij zijn snel te bereiken via [email protected]