Veelgestelde vragen fotografen:

Hoe kan ik de kostprijzen van de producten zien?
Wanneer je een (proef)account hebt aangemaakt kun je bij instellingen -> prijzen de prijzen zien.

Mijn klant kan niet alle producten zien wanneer ze de foto’s hebben geselecteerd, hoe kan dat?
Als fotograaf zijnde moet je de producten activeren welke je aan je klant wil weergeven. Mocht je klant niet alle producten zien dan kan het zijn dat je deze niet hebt aangevinkt. Dit kun je controleren en veranderen wanneer je bent ingelogd bij instellingen -> prijzen.

Hoelang blijven de shoots online staan?
Voor je klant kun je zelf instellen hoelang de shoot online blijft staan. Zelf kun je (als je wil) tot nu toe onbeperkt op je account laten staan. Wel willen we voorkomen dat de hele server vol gepropt wordt en we extra geheugen moeten bijkopen en hogere abonnementsprijzen in rekening moeten gaan brengen. Daarom raden we aan geregeld de datums te controleren en shoots die er al lang on actief op staan te verwijderen. TIP: Wanneer je (bijv.) 30 foto’s in je galerij hebt staan en je klant heeft er 20 gekocht/gedownload ga dan zelf ook even naar de klanten link en download de map. Zo weet je altijd wat je klant heeft gekozen, mocht de klant ooit de foto’s kwijt zijn dan weet je tenminste welke ze hebben gekocht.

Ik bewerk de foto’s pas nadat de klant ze geselecteerd heeft. Is shoots & Goods daar ook handig voor?
In principe richten wij ons tot de fotograaf welke de beelden al heeft bewerkt. Je kan je klant vragen de foto’s favoriet te maken en dat je vervolgens de favorieten bewerkt echter dien je daarna de bewerkte beelden dan opnieuw up te loaden naar een nieuwe map. Zo kunnen ze betalen voor de extra beelden en kunnen ze producten bijkopen.

Ik fotografeer alleen maar bruiloften, is Shoots & Goods dan handig?
Nee. Als je enkel en alleen bruiloften fotografeert adviseren we om te werken met bijvoorbeeld een USB stick. Shoots & Goods is erg makkelijk voor ”gewone” fotosessies en minishoots echter voor zo’n grote galerijen als een bruiloft is het niet handig voor de server en het is ook erg lastig kijken in de galerij als er 300 foto’s te kiezen zijn.

Wat is de levertijd van de producten?
Dit is van elk product erg afhankelijk. We streven tussen de 2 en 10 werkdagen. (Prints zijn beduidend sneller dan een aluminium afdruk bijvoorbeeld). Wanneer een klant iets heeft besteld kunnen we altijd een indicatie geven wanneer hier naar wordt gevraagd.

Ik overweeg een abonnement maar probeer het graag 1 maand uit zit ik ergens aan vast?
Bij ons zit je nooit ergens aan vast zonder toestemming. Wij vragen per mail of u wil doorgaan met het abonnement of wil stoppen waarna wij een factuur toesturen. Wij zijn groot door klein te blijven, wij werken met een vast aantal personen wat het contact erg laagdrempelig en persoonlijk maakt.

Kunnen mijn klanten de foto’s ook per telefoon downloaden?
Het kan wel echter is dit vrij lastig kijken/selecteren en wellicht zijn de foto’s erg grote bestanden dat vindt de telefoon meestal niet zo prettig. We adviseren om het op de computer te doen.

Mijn klant kan de foto’s niet downloaden, hoe kan dit?
Dit kan verschillende redenen hebben. Als je klant niet eens de pagina geladen krijgt met de foto’s dan kan het zijn dat ze gebruik maken van een verouderde internet browser. Mochten ze internet explorer gebruiken dan kun je ze adviseren om Google Chrome te gebruiken of Firefox bijvoorbeeld en andersom. Hiermee zou hij het dan wel moeten doen! Je kant heeft de foto’s geselecteerd en kan vervolgens de foto’s niet downloaden? Wat vaak voorkomt is dat klanten op volgende, volgende, volgende klikken en vervolgens bij het eind punt zijn en bij stap 1 geen foto’s hebben geselecteerd. Neem dan even contact met ons op dan verwijderen we de laatste stap en dan kan je klant de selectie maken. Kan je klant de foto’s niet meer vinden en ze hebben ze wel geselecteerd? Ze staan bij downloads op de computer (downloads staat weergeven net zoals de mappen afbeeldingen en documenten). Mijn klant kan de zip map niet openen? Mijn klant heeft de foto’s gedownload maar wanneer ze vervolgens op het .zip bestand klikken wordt de map niet geopend. 9 van de 10 keer is de download internet pagina dan net te vroeg verwijderd voor dat de pc alle foto’s op de computer heeft gezet. Klik nogmaals op de galerij link en wacht tot de download volledig is voldaan.

Ik ben een fotograaf uit België, moet ik BTW betalen?
Wanneer u over een geldig BTW nummer beschikt geef ons dit dan a.u.b. door alvorens we uw factuur opmaken. Wanneer wij een geldig BTW nummer ontvangen mogen wij de factuur factureren zonder BTW, 0% ;).

Ik wil graag een bedankkaartje bij mijn bestellingen hebben kan dat?
Natuurlijk kan dat! We hebben van verschillende fotografen persoonlijke bedank en visitekaartjes welke we bij de bestellingen voegen naar uw klant toe.

Verder nog vragen? Wij zijn snel te bereiken via [email protected]